OPINIE PRZYSZŁEGO MILIONERA

Bogactwo – nasz wspólny cel!

Sklep internetowy – za darmo czy za kasę?

leave a comment »

Każda firma, nawet ta najmniejsza powinna mieć swój własny sklep internetowy. Wbrew pozorom aby go założyć nie trzeba ponosić ogromnych kosztów. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że niektóre darmowe rozwiązania często są lepiej przygotowane pod wymogi wyszukiwarek niż autorskie.

Jakiś czas temu tworzyłem sklep internetowy z częściami samochodowymi. Zleceniodawca zaznaczył, że sklep musi być unikalny ( jakby nie można było zmodyfikować grafiki darmowego rozwiązania i innych elementów ).  Oczywiście zamówiłem autorskie rozwiązanie za ponad 1800 zł. Efektem wcale nie byłem ucieszony a o unikalności takich rozwiązań także można by jeszcze długo podyskutować.

Dla porównania w późniejszym czasie postawiłem kilka sklepów internetowych na darmowych skryptach. Najbardziej jednak spodobał mi się Quick.cart z uwagi na łatwość modyfikacji wyglądu oraz szybką instalację nie wymagającą posiadania bazy danych. Kiedy tworzyłem mały sklepik z nie wielką ilością produktów takie rozwiązanie było dla mnie najlepsze.

Sklep zmodyfikowałem pod względem graficznym i po kilku godzinach niczym nie przypominał już wersji docelowej może poza układem boxów ( które też mogłem zrobić inaczej ale nie chciałem ) oraz nawigacją.  Po ponad roku czasu stwierdzam, że każdy sklep, który postawiłem na darmowym oprogramowaniu przyniósł większe efekty ponieważ łatwiej mogłem ingerować w kod ( w płatnym rozwiązaniu nie mogłem edytować plików! ), pozycje w wyszukiwarkach były dużo lepsze przez dzięki dużo mądrzejszej kombinacji metatagów oraz znaczników <strong> oraz <h1..2..3..4>.

Oczywiście ten artykuł nie jest subiektywny chociaż może tak się wydawać 🙂 Zamówienie płatnego oprogramowania przynosi duże korzyści jednak musimy się liczyć z naszym budżetem na inne działania takie jak pozycjonowanie, integracja z porównywarkami itp. Reklama internetowa kosztuje – albo czas albo pieniądze albo jedno i drugie. To trzecie to najlepsze podejście. Wracając do tematu płatne rozwiązanie polecam w przypadku gdy:

– prowadzisz dużą firmę o znanej marce ( wtedy nie możesz sobie pozwolić na darmowe rozwiązanie bo jakby to wyglądało 🙂
– możesz wydać do 7-10 tys na oprogramowanie i nie odczujesz tego w swoich budżecie ( oprogramowanie za 2-3  tys. zwykle jest dużo gorsze od darmowych rozwiązań ponieważ darmowe skrypty tworzy zazwyczaj kilkunastu programistów dla idei a nie dla pieniędzy. Zaręczam Ci, że firma X nie ma na celu żadnej idei tylko Twoją kasę, dlatego jeśli nie zapłacisz konkretnej sumy to nie otrzymasz konkretnego rozwiązania )
– sprzedajesz produkty lub usługi, które specjalnych formularzy i dużo innego modelu przedstawiania przedmiotu ( chociaż wszystko da się zrobić również z darmówkami )

 

Jak widzisz, płatne rozwiązanie jest raczej tylko dla dużych firm z uwagi na ich znany brand i nie wypada im prowadzić sklepu internetowego na darmowym skrypcie. Szczerze mówiąc, jeśli nie posiadać przynajmniej 12 tys. zł na start to zapomnij o takich działaniach „na bogato”. Aby zacząć zarabiać lepiej zainwestuj w dobry hosting, zmodyfikuj jakiś darmowy skrypt sklepu internetowego pod względem graficznym i zacznij działać. Resztę pieniędzy lepiej przeznaczyć na reklamę SEO i SEM niż pchać w oprogramowanie sklepu.

W następnym artykule dowiesz się, jakie masz do wyboru darmowe skrypty sklepów internetowych. Artykuł pojawi się jeszcze dziś 🙂

Written by kostuch

Listopad 7, 2009 @ 8:26 am

Skomentuj

